+36 (29) 544–690
info@businesspark.hu

Jövedéki termékek tárolása

Társaságunk a teljes raktározási és logisztikai szolgáltatáson túl a raktározáshoz kapcsolódó „Tároló adóraktári” folyamatokat is ellátja, valamint egyedi költséghatékony megoldásokat dolgoz ki minden partner részére. Az Autóker Logisztikai Kft. az új jövedéki adótörvény kihirdetését követően folyamatosan bővítette a jövedéki terméket exportáló-importáló gazdálkodók részére nyújtandó szolgáltatásainak körét.

Cégünk már az Uniós csatlakozásra történt felkészüléskor felülvizsgálta üzletpolitikáját, megkezdte jövedéki szaktanácsadói, szakértői tevékenységét, valamint megszerezte a közösségi adófelfüggesztéssel szállított jövedéki termékek fogadására alkalmas tároló adóraktári engedélyét.

Adóraktár működésének feltételei, jellemzői:

  • • Az adóraktári működést kizárólag a Vámhatóság által kiadott engedély birtokában végezhető.
  • • Működéshez adóraktári garancia biztosítása szükséges, melynek mértéke minimum 40 000 000 Ft.
  • • Az adóraktár falakkal vagy kerítéssel körülhatárolt terület, minimális terület igénye 1000 m2.
  • • Az adóraktárban jövedéki termék adófelfüggesztéssel tárolható, raktározható valamint engedélyezett a jövedéki termék előállítása is.
  • • A jövedéki termék után fizetendő jövedéki adó, mindaddig felfüggesztés alatt van, míg a jelen terméket az adóraktárból szabad forgalomba ki nem tárolják.

A jövedéki termék betárolása történhet:

  • • Adófelfüggesztéssel adóraktárból.
  • • Adófelfüggesztéssel harmadik országból (EU kívülről).
  • • Más tagállamban szabad forgalomba bocsátott jövedéki termék.

A jövedéki termék kitárolása történhet:

  • • Adófelfüggesztéssel harmadik országba (EU kívülre).
  • • Adófelfüggesztéssel másik adóraktárba.
  • • Adófelfüggesztéssel bejegyzett / nem bejegyzett kereskedő részére.
  • • Szabad forgalomba bocsátva.


Társaságunk segítséget nyújt a következő partnerek részére:

Jövedéki engedélyesek

  • • Amennyiben jövedéki engedélyük nem ad lehetőséget más jövedéki termékek adófelfüggesztéssel történő behozatalára.
  • • Jövedéki biztosíték felszabadításának lehetősége – társaságunk biztosítja a jövedéki biztosítékot.
  • • Nyilvántartások, elszámolások, adóbevallás, jövedéki adó megfizetésének átvállalása.
  • • A fizetendő jövedéki adót, a tárgyhónapot követő hónap 20-ig kell megfizetni társaságunk részére.

Jövedéki engedéllyel nem rendelkező partnerek részére

  • • Adóraktáron keresztül történő beszerzés biztosítása adófelfüggesztéssel.
  • • Nincs szükség jövedéki engedély beszerzésére, illetve a magas jövedéki adó biztosítására.
  • • A jövedéki adóval kapcsolatos teljes adminisztráció átvállalása.
  • • A fizetendő jövedéki adót, a tárgyhónapot követő hónap 20-ig kell megfizetni társaságunk részére.


Vállalunk továbbá:

  • • Üzleti tanácsadást jövedéki és vám területen.
  • • Munkatársai részére szakmai segítséget az új vám- és jövedéki jogszabályok alkalmazásához.
  • • Közreműködést az INTRASTAT adatszolgáltatásban.
  • • Vám- és jövedéki engedélyezéssel, vámeljárások teljes körű lebonyolításával kapcsolatos ügyintézést.
  • • Jövedéki nyilvántartások számítógépes vezetését.
  • • Termékmérleg és jövedéki adóbevallás elkészítését, azok elektronikus továbbítását a Vámhatóság részére.
  • • Zárjegy- és címkeragasztást, elszámolást a hatóság felé.
  • • Közreműködést a Vámhatóság helyszíni ellenőrzései során.
  • • Szakmai szaktanácsadást.
  • • Logisztikai disztribúciós szolgáltatást.

Társaságunk jelenleg 3 fő képzett jövedéki ügyintézővel biztosítja a mindennapi feladatok ellátását. Munkánkba szükség esetén külsős jövedéki igazságügyi szakértőt is bevonunk.



Miért minket válasszon jövedéki termékekkel kapcsolatban?

  • • Személyre szabott teljes körű jövedéki szolgáltatást nyújtunk a beszerzéstől az eladásig.
  • • Átvállaljuk az adófizetési terheket.
  • • Átvállaljuk a működéshez szükséges előírt garancia díjat.
  • • Szakmai segítséget nyújtunk a jövedéki törvény értelmezéséhez.
  • • Vállaljuk az engedélyezéssel kapcsolatos ügyintézés teljes körű lebonyolítását.
  • • A partneri igényekhez igazodva alakítjuk az adóraktár működését.
  • • Akár 0-24 órás raktári nyitva tartást biztosítunk.
  • • Gyors ügyintézés jellemez minket.
  • • Adófizetési könnyítés lehetősége: a jövedéki adó megfizetése a tárgyhónapot követő hónap 20-ig.
  • • Átlátható, mindkét fél számára egyértelmű díjszámítás.

Kapcsolatfelvétel

Üzenet elküldve! Hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot.